Aktualności

Oszustwo „na Netflixa”

Data publikacji 09.11.2022

Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszustw aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Przekonał się o tym mieszkaniec powiatu kołobrzeskiego, który otrzymał fałszywą wiadomość o konieczności aktualizowania danych na platformie Netflix. Mężczyzna wszedł na fałszywą stronę do której kierował link z wiadomości i wpisał swoje dane oraz numer karty kredytowej. Stracił w ten sposób 7500 złotych.

Do kołobrzeskiej komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu i oświadczył, że padł ofiarą oszustwa, w wyniku którego z jego konta skradziono środki w kwocie 7 i pół tysiąca złotych. Wszystko zaczęło się od wiadomości sms, z treści której wynikało, że istnieją zaległości w opłatach i powinien „zaktualizować swoje dane” na platformie Netflix. Mężczyzna był użytkownikiem popularnego serwisu i w ostatnim czasie zmienił kartę bankomatową, więc wszedł na fałszywą stronę do której kierował link z wiadomości mailowej. Następnie wpisał swoje dane, numer karty kredytowej oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający CVV. Cyberprzestępcy wykorzystując pozyskane dane, dokonali pięciu płatności na łączną kwotę 7500 złotych.

Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych.  W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności.

Powrót na górę strony