Aktualności

BĄDŹMY CZUJNI, NIE DAJMY SIĘ OSZUKAĆ

Data publikacji 27.11.2018

Oszuści próbujący wyłudzić pieniądze wciąż zmieniają swoje metody. Dlatego tak ważne jest, aby być czujnym i rozważnym w codziennym życiu. Metoda na "policjanta", „wnuczka” czy też na „szklankę wody”to te najczęściej spotykane.

Jednym z najczęściej spotykanych sposobów oszustwa, dotykający przede wszystkim osoby starsze, jest metoda na "wnuczka", lub na "policjanta". Oszuści podszywają się pod członka rodziny lub pod funkcjonariusza Policji i w telefonicznej rozmowie próbują wyłudzić oszczędności osób z którymi prowadzą rozmowę.

 

Pamiętajmy, że policjanci nigdy nie proszą o przelanie pieniędzy, ani nie interesują się ile mamy oszczędności i na jakich kontach, czy też w których bankach. Nigdy także nie żądają przelania pieniędzy na inne konta lub wypłaty i przekazania ich komukolwiek. Policjanci nie informują o prowadzonych przez siebie działaniach, a zwłaszcza nie robią tego w rozmowie telefonicznej. Tak działają oszuści, którzy poprzez manipulację chcą okraść starsze osoby.


Jeżeli odebrali Państwo podejrzany telefon z prośbą o pożyczkę czy przekazanie prosimy pamiętać o środkach ostrożności :

1.Nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, ani nie przelewać pieniędzy na wskazane konto bankowe czy też za pomocą tzw. „szybkiego przelewu”.

2. Nigdy nikomu nie przekazywać swoich danych: adresu, numeru PESEL czy danych dostępowych do kont bankowych

3. Nie działać w pośpiechu i nie podejmować od razu pieniędzy z banku - odłożyć termin wpłaty czy udzielenia pożyczki (najlepiej o kilka dni).

4. Poradzić się rodziny, znajomych czy policjanta – nr 112.

5. Jeśli ktoś podaje się za funkcjonariusza Policji i żąda od nas pieniędzy, należy się ROZŁĄCZYĆ, a następnie zadzwonić pod bezpłatny numer 112 i natychmiast poinformować o takiej sytuacji.

6. Pamiętajmy, że policjanci NIGDY nie żądają od nikogo pieniędzy.

7. Policjanci nie informują nikogo o prowadzonych przez siebie działaniach!

8. O każdym podejrzanym telefonie pilnie informujmy POLICJĘ – nr alarmowy 112

 

Pamiętajmy o tym i opiekujmy się naszymi seniorami, aby nie narazić ich na utratę oszczędności

Powrót na górę strony